Translate

onsdag 5 mars 2014

Moraklocka

Jag kände att jag ville ha ett litet projekt,
älskar ju att måla och tapetsera och
har under några år funderat på att köpa
en moraklocka. Nu satt jag och spontan
tittade på blocket och hittade denna utanför
Göteborg, så vi åkte och hämtade den för
billig peng. Som tur var var det en klocka 
utan värde eftersom jag ska "förstöra"
den som Tobias säger.
Klockan är köpt på Clas Ohlsson, troligtvis
på 80-talet, googlade lite och hittade att man
kunde köpa klockan som byggsats och montera
ihop och måla själv. 
Klockan målas i samma gröna nyans som trappan 
och murstocken och inneväggen kommer att
tapetseras med den grönrandiga tapeten.
Innan målning plockade jag isär delarna/glaset
och ruggade upp ytan.




Blocketshoppade även ett litet bord nere i Malmö.
Ett gammalt svängt bord med stenskiva på
och detaljer i mässing som ska putsas upp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar