Translate

onsdag 5 mars 2014

Ett ryck

Ändrade planer, jag insåg att det kommer inte
bli nån upprivning utav golv på ett tag
och min randiga tapet har legat i över 
1 1/2 år och väntat på mig så jag ska
tapetsera restrerande väggar i allrummet,
tapetsera taket. Väggen med dörrarna
får bli en stor fototapet med en mörk skog.
Skulle man senare byta golv få vi täcka allt med plast.
Murstocken och rören ska målas gröna.
Så nu har vi rivit bygget runt murstocken,
den var delvis ihopsatt av lim och
svår att få isär, jag slant med kofoten
och slog i lillfingret så det svullnade upp,
fick vackert vänta tills Tobias kunde riva.
Nu såhär i efterhand var det ett bra val
eftersom sotaren vill ha tillgång till hela
murstocken nästa vecka!

Ajsan
Mycket spackling pågår just nu och taket måste 
slipas jämnare och lagas runt murstocken.
Dessutom gav murstocken en del värme
som jag ville få fram.



         Dessa tapeter blir det


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar