Translate

fredag 7 mars 2014

Fredagsmys

Förra helgen när Tobias fortfarande var i Italien
så hittade jag en bänk i reklambladet men stod inga
mått så jag tänkte jag åker och titta och mäter den.
Tog en tur till Skene. Vi har letat efter en tv bänk 
sedan vi flyttade in men ingen som passar måttet
max 120 cm, denna var knappt 100 cm så perfekt.
Jag hade tänkt bygga en egen men nu slapp jag det.
Ett problem var att hyllan för stereon var 0,5 cm
för smalt, äh tänkte jag det ska gå på något sett
så jag köpte den. Packade upp den och började borra
och såga, man får passa på att göra sånna saker
när man e hemma själv, det är inte alltid mina idéer
är uppskattade vilket jag förstår.....

Denna provisoriska hade vi innan och så här såg den 
nya ut innan jag började grejja.
 Sågade upp på baksidan och lådan för att få plats med sladdar,
fick även ta bort innerväggen mellan stereon och lådan
på ena sidan och kapa lite på reglen för att stjuta in
stereon bakifrån...Tobias kom hem och sa
 - Hur fick du in den där??
 Självklart gick rephandtaget sönder, skruvade lite
för hårt i den klena metallen så det fick
Tobias laga idag genom att borra hål och
skruva in en krok med ögla på.
Vi har oxå kapat och tapetserat kabelgömman
 
 Pötan vill alltid vara med...


 
Pimpade lådorna lite och bytte knoppar som jag redan 
hade köpt till min egenbyggda.
Gillade inte heller siffrorna på varje låda 
så jag slipade bort dem så gott det gick
( tills jag tröttnade alltså)
4 an fick vara kvar och fick en av husets gamla nycklar.
En låda limmade jag på bokhylletyget
som jag har som gardin, och lite spets över 3 an.
 




Fick denna ljuslykta av min storebror i inflyttningspresent,
den fick nu sin plats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar