Translate

måndag 17 augusti 2015

Det går inte fort

Men det går långsamt..

Tobias och Krister lagar väggarna
med diverse murbruk





Resultatet blev väldigt slätt 
så det räckte att finspackla
efteråt

Därefter målar vi väggarna med silikatfärg
som vi hade kvar efter tvättstugan
Vi målar för att inte tapeten ska
lysa igenom och lämnar ett hörn
otapetserat där garderoben ska stå
för att se om det skulle komma in fukt i framtiden
Jag har valt att inte sätta golvlister 
utan målar väggen och golvet längst ner
ochså för att det ska andas


När Lexiams morfar var på besök
passade mamma och pappa på att
tapetsera taket
Ljusblått med vita stjärnor


Jag tapetserar väggen
Tobias har skruvat ihop ett
tillfälligt "tapetbord där
jag kan skära tapeten
Jag ska nämligen skära tapeten
innan jag sätter upp den
för om jag skär mot betongväggen
blir det ojämt och färgen skärs bort
Köpte även en krysslaser och markerade
en rak linje med maskeringstejp
för att få tapeten rak 
Detta gjorde jag på första våden
på alla väggar

 Sen var det bara att smacka upp
tapeten, fick jobba in den i väggen liksom
annars blev det bubblor som inte
fastnade så fick gnugga med mikroduken
Tapeten var lite grövre och inte helt
slät så det blev bra på betongväggarna


Jag valde stuckatur lister i frigolit
som jag här målar
3 lager fick det bli


Bebis ligger på golvet och nestar


Listerna limmas sedan upp


Renova uttag uppsatta


Farbror Krister var även här
för ett par veckor sedan och hjälpte
Tobias med yttertrappen/perrongen
De rev den gamla och byggde
upp en ny större och med en annan
design, då la han även in
mattan i Lexs rum
En beige nålfiltsmatta blev det


Dags att bygg ihop garderoben och 
byrån. Det blev 2 köksskåp
från IKEA som är 40 cm djupt och brett
2 m högt. I det ena har vi hyllplan och lådor
och i det andra stänger som vi fick 
kapa och skruva i i rätt mått
Vi fick även bygga en ram som skåpet står på

Ur bebis pow



Soo far soo good



Just nu så håller jag på att måla
spjälsängen, det tar lite tid jag
har varit mycke själv hemma 
med Lexiam då Tobias jobbat utomlands

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar