Translate

måndag 26 maj 2014

En liten pall

Denna lilla pallen fick jag från min farfar
när jag var yngre, ca 12 år...
Det var visst lila som gällde då :))
Jag hittade 2 snygga tyger som passade
bra ihop så sitsen och stommen 
har olika tyger.

Jag började med att ta bort det 
gamla tyget och stoppning,
sedan slipade jag benen och 
spikade ihop den lite och fixade.
Efter det klarlackade jag benen.



Sitsen skar jag ut av en 5 cm tjock sensusmadrass
och limmade ner kanten för att
den ska bli rundad, det var lite svårt
att få den på plast eftersom den vill
sensusa sig, jag använde silver tejp
för att trycka ner kanten, blir nog
maskeringstejp nästa gång, silvertejpen
var lite för stark


Jag la ett lager vadd runt stommen
och drog över tyget som jag sydde ihop
i lagom omkrets med förstärkt raksöm.
Sen var det bara att häfta, man
får spänna tyget lite så det inte blir slappt.




Sedan skruvade jag fast gångjärn
och handtag i mässing på sidorna,


Så här blev min lilla pall




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar