Translate

lördag 18 augusti 2012

Soffbord klara!!!

Mycket jobb har det varit med dessa små bord. Och jag hade lite problem med att måla schablonerna så jag fick slipa ner det vita bordet två gånger till för att det inte blev bra. Först målade jag med schablon pensel men det blev inte alls bra! Provade att dutta med kökssvamp oxå men den var för hård, men jag gav inte upp utan provade att måla med make up svampar och det blev jättebra :) Så mitt råd om ni ska måla schabloner är att lägga schablonen på ytan som ska målas, inte tejpa fast. Sedan dutta färg med make up svampen som man klippt till en jämn yta ( om den inte redan är det ) Det får inte vara någon droppe färg får då kryper det under, utan doppa svampen i färgen och torka av den mot kanten på färgburken och dutta lite. När man gjort ca 1/4 del så höll jag ett finger i mitten på schablonen och lyfte upp det jag hade målat för att det inte mallen ska torka fast och sedan släppa ner den och fortsätta så tills man är klar. Låt sen mallen ligga kvar tills färgen har torkat och upprepa så tills man nåt sitt önskade resultat :-)














4 kommentarer:

  1. Snyggt! Vad duktig du är! Imponeras av ditt tålamod :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Undrar vad du använde för slags färg till marmor?
    Med vänlig hälsning, Micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag använde Alcros Metallic Dekorfärg silver MEN, den var väldigt svår att få jämn blev lite skiftning i nyans, syns bara om man titta riktigt noga. Annars skulle jag tänka mig att färg för metall skulle funka, har även för mig att det ska finnas färg som ser ut som sten när man måla,lite kornigt liksom. Innan jag målade ruggade jag upp ytan med ett 240 slippapper.//Lina

      Radera