Translate

fredag 13 april 2018

Muren




 Vi har planerat bygget av våran mur ett bra tag nu.
Grundarbetet med att gräva och padda makadam
gjorde vi redan förra året. Men eftersom murstenen 
vi ska använda var restad så fick vi ingen sten.
Vi hoppas på att kunna få den snarast.

Vi har valt att ha gråa pulverlackerade grindar i smide.
Det blir 2 grindar som är 3M breda/styck.
När vi valde hur grinden skulle se ut hade vi först
en annan tanke, men när vi kom till företaget som
skulle leverera dom så fanns det en djungel av val
så det va bara att sätta sig vid Illustrator och Photoshop
och komma på en design. Dessa spjuts och dekoration
 valde vi, jag har försökt att få den Svensk viking inspirerad.



Det finns hur mycket olika design som helst.
Jag valde att göra grinden med bågformade spjuts
på överdelen och raka spjuts emellan och nedtill.
Företaget trodde det skulle bli för mycket att ha spjuts
så tätt emellan de långa spjutsen. Men jag har gjort skisser
och det var så jag ville ha dom. När dom väl var tillverkade så
tyckte företaget vi beställde av att dom blev jätte bra.
Tyvär så tog fabriken eget intiativ och snedställde alla spjuts
med några m.m eftersom det såg ut som en "grind i en grind"
Jag får leva med det. Först hade de gjort alla spjuts i båge
både upptill och nedtill men det fick dom göra om.
De kostar en slant och då vill man ha sin egen design.
Låsskylten gick inte att välja så det blev en utan låsskylt.

 

Så här ser dom ut, en tjuvtitt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar