Translate

lördag 26 april 2014

Allrummet på gång

Spackla och måla, måla, måla, måla
Tobias har satt upp gipsskivorna och
jag har spacklat takbiten och väggarna
och slipat.



Rören och murstocken målas grönt.
4 lager på rören för att det ska bli jämt och täcka helt.








Det är verkligen en begåvning att kunna spackla
bra..själv lyckades jag på några ställen
och när man tror att det e bra så ser man hela
tiden något nytt...skärskilt när man tänder bygglampan...

Tobias slipar dörrarna och jag målar.
Även här blir det 4 lager.
Vi hade en nyare dörr och en gammal.
Den nya blev inte helt lyckad eftersom den
var lackad vit mdf, lacken satt hårt och
det blev lite olika struktur på ytan.




En dags arbete...
Att köpa nya gångjärn till gamla dörrar i mässing
är riktigt dyrt och behöver ju några..
Så det var bara att börja slipa bort färg
på de gamla, varför målar man över gångjärn och skruvar???
jag slipar bort det med en multimaskin 
med ett litet runt sandpapper på.
Gick ganska smidigt.



Min lackställning!
Jag sprayar gångjärn, låshus och nycklar i guld. 
Handtag har vi köpt nya.



Tak och väggtapeter, och nytt eluttag är uppsatt.
jag var tvungen att måla väggen vit innan jag tapetserade.
Tapeten var väldigt kraftig men vid de vita
ränderna lyste det igenom från gipsskivor m.m







Katternas toalett dörr hade alldeles för liten öppning
för att komma igenom så jag skruvade bort den
och sågade ut en större variant.


Jag lurade Tobias att det hade fastnat ett djur o luckan
och att jag inte vågade ta bort det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar