Translate

onsdag 18 juli 2012

Måla måla måla...Vi har målat i snart en vecka...Renoveringstapeten suger enormt mycket färg ca 1 Liter till 2 m...Så det var bara att åka in t stan och hämta mer färg. Gjort åt 8 Liter redan. Ännu mer arbete, vi har bytt ut vägguttagen till en snyggare gammaldags variant, ochså för att uttagen var sönder och blixtrade...
Enkelt men.. De gamla var större så nu måste vi spackla och slipa runt om så det inte bli en ful kant som på detta..
 Efter jag har målat ska jag bygga mina fönsterbrädor..Va inne på en byggaffär och köpte konsoler och fick 4 brädor avkapade t rätt längd så slipper man såga snett...Brädorna är egentligen bastupanel, lite dyrare men jag tyckte dom va snyggt rundade. tänkte först måla dom vita men nu är jag lite osäker om jag ska ha träfärgen istället och matcha golvet.......Någon som kan ge förslag??
Det har ju varit ett himla tjat om Tobias kaktus som har stått överallt och flyttats hit och dit och inte fyllt nån funktion, taggig och jävlig...Nu har jag shoppat 2 kaktusar till honom dom är extra taggigamen lite coola...han kommer bli så glad!!! Hihi eller inte....
Pötan saknar soffan...men det hindrar ju inte henne hon ligger i den på högkant i köket 2 meter upp i luften..
Hoppas den kommer på plats snart..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar